I Southwest Airlines kommer medarbejderne først

Her er en helt fantastisk video med Colleen Barret der taler om ledelse i Southwest Airlines:

Mit favoritcitat fra videoen er dette:

“Den vigtigste prioritet vi har, er vores medarbejdere… Jeg bruger 85% af min tid på medarbejderne og på at yde proaktiv kundeservice til dem… De bruger så til gengæld deres liv på at sørge for at vores næstvigtigste kunder, altså passagererne, føler sig godt tilpas.”

Colleen Barrett er tidligere president i Southwest Airlines, og har været med til at forme deres prioriteter, som er meget klare:

  1. Medarbejdere
  2. Kunder
  3. Investorer

Sådan skal det bare være! For mange virksomheder har valgt en prioritering der hedder:

  1. Investorer
  2. Kunder
  3. Medarbejdere

Og resultatet af det er manglende arbejdsglæde, lavere kundetilfredshed og dermed lavere afkast til investorerne!

Hvordan prioriterer din virksomhed? Hvad betyder det for jeres arbejdsglæde?

Skrevet af alexander

Alexander stiftede Arbejdsglæde nu i 2003 og er en af verdens førende eksperter i emnet. Han har skrevet 5 bøger om arbejdsglæde og holdt hundredevis af foredrag i næsten 50 lande.

2 kommentarer

Skriv en kommentar